Pierwsze doniesienia o awarii banku PKO BP pojawiły się około godz. 14 w środę, 22 maja. Sama instytucja jak na razie nie poinformowała o tym swoich klientów, a sprawa jest naprawdę poważna. Klienci z całej Polski zgłaszają, że nie mogą zalogować się do swoich kont i wykonać koniecznych operacji.
Zgodnie z informacją znajdującą się na stronie downdetector.pl, nie działa zarówno serwis bankowości internetowej, jak i aplikacja mobilna IKO. Klienci, którzy próbowali zalogować się na którejś z nich, otrzymali taki komunikat:
Problem może dotyczyć wielu spośród 8 milionów użytkowników aplikacji IKO. Wszystko wskazuje na to, że na ten moment klienci muszą uzbroić się w cierpliwość i czekać na komunikat banku. Wyjściem z tej niekomfortowej sytuacji może być wizyta w placówce PKO BP, zwłaszcza jeśli musimy dokonać pilnej płatności.
Aktualizacja z 23 maja o godz. 7.30
Niektórzy klienci banku PKO BP zaczęli zgłaszać awarię aplikacji mobilnej w godzinach popołudniowych 22 maja. Po zalogowaniu mieli widzieć komunikat: "Aplikacja IKO działa w trybie ograniczonej funkcjonalności".
Zgłoszenia na temat awarii aplikacji mobilnej PKO PB zaczęły pojawiać się na stronie internetowej downdetector.pl około godziny 14.00 22 maja. Po próbie zalogowania się do aplikacji IKO klientom banku wyskakiwał komunikat: "Ograniczony dostęp do IKO. Aktualnie nie można skorzystać z tej funkcji - aplikacja działa w trybie ograniczonej funkcjonalności". Nie działać miał też serwis bankowości internetowej PKO.
Klienci zgłaszali awarię IKO w PKO BP. Czy aplikacja już działa?
Na stronie internetowej downdetector.pl na bieżąco można śledzić liczbę zgłoszeń klientów banku. O godzinie 14.30 o awarii poinformowano ponad 3 tys. razy. Bliżej godziny 16 liczba zgłoszeń zaczęła wyraźnie spadać. O godzinie 15.17 pierwsi klienci odzyskali dostęp do bankowości internetowej. Według najnowszych informacji problemy miały zostać usunięte, lecz na portalu downdetector pojawiają się jeszcze pojedyncze zgłoszenia.
PKO BP to największy bank w Polsce
PKO BP jest największym w Polsce bankiem, posiadającym około 12 mln klientów, z których większość, jak donosi sama instytucja, korzysta z aplikacji IKO. Od momentu stworzenia aplikacji 11 lat temu, do IKO logowano się ponad 9 mld razy.
Napisz komentarz
Komentarze