Przykładem oszustwa jest historia mieszkanki powiatu działdowskiego, która została oszukana, robiąc zakupy na portalu społecznościowym. Kobieta kupiła używane elektronarzędzia, wpłaciła pieniądze za zakupione przedmioty, ale nie otrzymała ani zakupionych narzędzi, ani zwrotu pieniędzy.
Sprzedający na platformach handlowych internetu kuszą kupujących niskimi cenami i zapewnieniem dobrej jakości towaru. Wymagają natychmiastowej zapłaty i obiecują wysłanie towaru zaraz po wpłynięciu pieniędzy na konto. Niekiedy udaje się oszustom wysłać towar, ale nie jest on taki, jak opisano w ofercie. W takim przypadku nabywca ma trudności z odzyskaniem pieniędzy.
Najbezpieczniejszą opcją jest wybranie płatności "za pobraniem", choć kosztuje ona nieco więcej niż szybka płatność na konto. Kupujący ma wtedy możliwość sprawdzenia towaru przed zapłatą, a po otrzymaniu towaru, dokonuje opłaty za przesyłkę kurierowi lub pracownikowi poczty. Jeśli towar odpowiada opisowi z oferty, płaci za niego, w przeciwnym razie nie traci pieniędzy. Przestępcy korzystają z anonimowości Internetu i coraz częściej oszukują kupujących. Dlatego zawsze należy sprawdzać sprzedającego i czytać opinie o nim, a także wybierać oferty z płatnością "za pobraniem". Wtedy mamy większą gwarancję, że zakupiony towar do nas dotrze, a my nie stracimy pieniędzy.
Napisz komentarz
Komentarze