Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 18:03
WAŻNE!
Reklama

Wprowadzony w błąd przez oszusta stracił ponad 4 tysiące złotych

Oszuści nie mają wakacji, skrupułów ani wyrzutów sumienia. Chwytają się różnych metod próbując podstępem wyłudzić pieniądze od niczego niepodejrzewających osób. Ich celem są osoby korzystające z aplikacji bankowych, dokonujące przelewów z wykorzystaniem sieci internet, ale także korzystające z bankowości elektronicznej i płatności za pomocą kodów BLIK. Jeśli ktoś dzwoni mówiąc, że Twoje oszczędności są zagrożone, rozłącz się! To może być oszust.
  • Źródło: KPP Działdowo
Wprowadzony w błąd przez oszusta stracił ponad 4 tysiące złotych

W miniony czwartek (29.02.2024 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie wpłynęło zawiadomienie od jednego z mieszkańców powiatu działdowskiego o oszustwie na jego osobie. Dzień wcześniej (28.02.2024 r.) podczas rozmowy telefonicznej oszust w celu osiągnięcia korzyści majątkowej doprowadził 59-latka do niekorzystnego rozporządzenia własnym mieniem, w ten sposób, że wprowadzając go w błąd, co do danych dostępowych do jego konta bankowego, zaproponował mu odzyskanie hasła i przelewu pieniędzy z konta. Sprawca podstępem doprowadził zawiadamiającego do przelewu pieniędzy, w wyniku której to operacji stracił on kwotę 4200 złotych.

Policja ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią chcąc wyłudzić od nas pieniądze. Każdy telefon, w którym rozmówca podaje się za pracownika banku, policjanta, funkcjonariusza CBŚ lub innej instytucji i informuje nas, że ktoś chce przejąć nasze pieniądze lub wziąć na nas kredyt i każe nam zainstalować aplikację lub dokonać przelewu pieniędzy na bezpieczne konto albo przekazać zaufanej osobie, powinien wzbudzić naszą czujność. Oszuści wykorzystują zaufanie osób do znanych instytucji i osób i posługują się ich autorytetem, by stać się bardziej wiarygodnymi dla rozmówcy. Pamiętajmy, że żaden pracownik banku, policjant czy inny funkcjonariusz nigdy nie prosi o podanie danych dostępowych do konta podczas rozmowy telefonicznej, nie informuje o prowadzonych akcjach i nie każe przekazywać pieniędzy w gotówce lub przelewem na wskazane konto. W każdej takiej sytuacji należy rozłączyć się i skontaktować ze swoim bankiem w celu ustalenia czy próbowali się z nami kontaktować i czy ktoś próbował dokonywać jakiś operacji na naszym koncie bankowym. Jeśli przez roztargnienie podamy swoje dane dostępowe do konta, natychmiast zastrzeżmy swoją kartę i dane logowania kontaktując się z bankiem. Pamiętajmy, by nie ulegać emocjom i presji czasu, które próbuje wymusić na nas rozmówca. Zachowajmy spokój i zdrowy rozsądek, tylko w ten sposób możemy uniknąć stania się ofiarą przestępstwa.

O każdej próbie oszustwa należy powiadomić Policję.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama