Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 21 listopada 2024 15:09
WAŻNE!
Reklama

Kolejna ofiara telefonicznego oszustwa

W poniedziałek (07.05) mieszkanka powiatu ostródzkiego padła ofiarą oszustwa ,,na pracownika banku’’. Straciła prawie 50.000 złotych.
  • Źródło: ostroda.policja.gov.pl
Kolejna ofiara telefonicznego oszustwa

Źródło: ciberseguridadtips.com

W poniedziałek, 7 maja, z jedną z mieszkanek powiatu ostródzkiego skontaktowała się telefonicznie osoba podająca za konsultanta banku, w którym posiada rachunek. Fałszywy bankier poinformował, że pieniądze 59-latki są zagrożone. Oszust polecił aby natychmiast zalogowała się na swoje konto i zweryfikowała tę informację. Kobieta postąpiła zgodnie z zaleceniem jednak nie potwierdziła faktu rzekomej podejrzanej transakcji. 

W wyniku użytych technik socjotechnicznych mieszkanka Ostródy zawierzyła swojemu rozmówcy i kilkukrotnie udostępniła kody autoryzacyjne. Łącznie straciła prawie 50.000 złotych.

Policjanci apelują o ostrożność!

Rodzajów oszustw jest wiele, jednak za każdym atakiem poprzez spoofing telefoniczny oszust stara się przestraszyć swojego rozmówcę. Oszuści manipulują rozmową tak, aby uzyskać jak najwięcej informacji, wywołać stres i doprowadzić do działania pod presją.

Za każdym tego typu połączeniem telefonicznym należy kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Należy natychmiast przerwać połączenie, rozłączając się! Następnie należy skontaktować się ze swoim bankiem i zweryfikować pozyskaną informację. Można również osobiście udać się do placówki swojego banku, poinformować o sytuacji.

Pamiętajmy!

Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej o podanie kodów autoryzacyjnych.

Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama