Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 24 listopada 2024 02:20
WAŻNE!
Reklama

Kolejne oszustwa, mieszkańcy Działdowa tracą pieniądze

Policjanci ostrzegają przed atakami cyberoszustów. Coraz częściej ofiarami przestępców padają osoby korzystające z Internetu, posiadające konta na różnych portalach społecznościowych czy robiące zakupy w sieci. Nie daj się nabrać „na blika”, na pracownika banku, inwestowanie w sieci.
  • Źródło: KPP Działdowo
Kolejne oszustwa, mieszkańcy Działdowa tracą pieniądze

W poniedziałek (6.11.2023 r.) do Komendy Powiatowej Policji w Działdowie wpłynęło zawiadomienie od mieszkańca Działdowa, który padł ofiarą oszustwa internetowego. Mężczyzna wprowadzony w błąd, co do konieczności wygenerowania kodu blik celem realizacji transakcji na portalu sprzedażowym, stracił pieniądze. Oszust wypłacił 3000 złotych z konta 46-latka.

Z kolei 59-letnia mieszkanka Działdowa straciła prawie 800 złotych, w wyniku działania sprawcy, który za pośrednictwem portalu internetowego finansującego kredyty i pożyczki wziął pożyczkę na jej szkodę.

To zaledwie dwa zdarzenia z ostatniej doby, jednak do tego typu sytuacji dochodzi niemalże codziennie.

Dlatego Przestrzegamy!

Jeśli otrzymałeś prośbę o „pożyczkę” i podanie kodu blik, rzekomy pracownik banku prosi Cię o podanie danych osobowych i dostępowych do konta przez telefon lub zainstalowanie aplikacji, a może dostałeś link z dopłatą do przesyłki lub link z potwierdzeniem wpłaty za zakupiony przedmiot – NIE DZIAŁAJ POCHOPNIE!

Zasady ostrożności są zawsze takie same, jeżeli ktoś nas prosi o pieniądze:

  • NIE PRZEKAZUJEMY PIENIĘDZY OBCYM OSOBOM;
  • NIE PRZESYŁAMY PIENIĘDZY NA PODANE PRZEZ OBCE OSOBY NUMERY KONT;
  • NIE PODAJEMY NIKOMU SWOICH DANYCH OSOBOWYCH;
  • NIE PODAJEMY NIKOMU DANYCH LOGOWANIA NA NASZE KONTA BANKOWE;
  • NIE PRZEKAZUJEMY OBCYM OSOBOM KODÓW DO PŁATNOŚCI MOBILNYCH.;
  • NIE KLIKAMY W PRZESYŁANE NIESPRAWDZONE LINKI.

 

Policja przypomina o tym, by w kontaktach przez telefon czy Internet zachować wzmożoną czujność. Nie klikajmy w linki w wiadomościach czy mailach wysłanych przez nieznane nam osoby. A jeśli nam się to zdarzy, dokładnie sprawdzajmy, na jakiej stronie się znajdujemy. Nie podawajmy w pośpiechu danych logowania do konta bankowego. Każdą transakcję wykonujmy po samodzielnym zalogowaniu się na stronie lub przez aplikację swojego banku, nigdy przez link podesłany z zewnątrz przez obcą osobę.  Czytajmy też dokładnie wiadomości od rzekomych sprzedających czy kupujących na portalach internetowych. Poświęcenie kilku sekund na sprawdzenie, jaką transakcję mamy zaakceptować, może uratować nas przed utratą pieniędzy. Zastanówmy się również, zanim komuś przekażemy kod BLIK do realizacji płatności z własnego konta, nawet jeśli suma wydaje się niewielka.

Pamiętajmy, aby chronić swoje komputery za pomocą oprogramowania antywirusowego, programów wychwytujących pliki szpiegujące. Zmieniajmy hasła dostępowe do aplikacji i kont. Każdą niepokojącą sytuację zgłaszajmy na Policję.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama