W środę (15.11) do ostródzkiej jednostki policji zgłosiła się 74-letnia kobieta, która oświadczyła, że padła ofiarą oszustwa inwestycyjnego.
Na jednym z portali społecznościowych od dłuższego czasu kobiecie wyświetlały się sponsorowane artykuły, których to twarzami były osoby publiczne – a więc wydawały się być wiarygodne.
Na początku listopada mieszkanka Ostródy kliknęła w jeden z artykułów, następnie wypełniła formularz kontaktowy podając swój prywatny numer telefonu. Kobieta długo nie czekała zanim skontaktowała się z nią telefonicznie osoba podająca się za przedstawiciela platformy inwestycyjnej. Mężczyzna zaproponował zainwestowanie pieniędzy gwarantując tym samym zyski finansowe. Kobieta uległa, godząc się na zainwestowanie swoich pieniędzy w wysokości 1.000 złotych. Aby sfinalizować transakcję polecono jej aby zainstalowała aplikację na swoim telefonie. Kobieta niczego nie podejrzewając postąpiła zgodnie z instrukcją i zalogowała się do swojego banku. Następnie zaakceptowała kodem zabezpieczającym transakcję. Do 74-latki zadzwonił kolejny mężczyzna, który polecił aby kobieta zabezpieczyła swoją inwestycję poprzez wpłacenie kolejnych pieniędzy, jednak tym razem – w obcej walucie.
Kobieta po upływie kilku dni zorientowała się, że z jej konta zniknęły wszystkie oszczędności.
Internetowa oferta szybkiego i dużego zysku, powinna wzbudzać naszą czujność – może być to próba oszustwa!
Oszuści będą starali się zdobyć nasze zaufanie. Przy oszustwach tego typu najważniejsza jest nasza czujność i weryfikacja informacji. Jeżeli nie jesteśmy pewni z kim rozmawiamy lub mamy wątpliwości co to prawdomówności rozmówcy natychmiast należy przerwać rozmowę rozłączając się. Należy poinformować rodzinę lub zadzwonić pod numer alarmowy 112.
Napisz komentarz
Komentarze