We wtorek (28.11) do 74-letniej kobiety zadzwoniła osoba podająca się za funkcjonariusza policji. Oszust wprowadził seniorkę w błąd, opowiadając o tym, że jej konto bankowe jest zagrożone i żeby je chronić musi ona wypłacić pieniądze i zostawić je w umówionym miejscu. Nieświadoma ryzyka kobieta zrealizowała polecenie „policjanta” i straciła aż 19 000 zł.
Schemat działania oszustów jest zawsze podobny. Dzwonią najczęściej do osób starszych podając się za przedstawiciela banku czy policjanta. Oszuści informują, że ich pieniądze są zagrożone, że ktoś próbuje się włamać na konta bankowe i proszą o przelanie pieniędzy, bądź wypłatę ich z konta i pozostawienie w podanym miejscu.
Pamiętajmy jeśli ktoś dzwoni do nas z informacją o zagrożonych oszczędnościach zgromadzonych na koncie bankowym, należy natychmiast zakończyć rozmowę. Należy zweryfikować informację, dzwoniąc do swojego banku a następnie zgłosić sprawę prawdziwej policji!
Szczególną uwagę zwróćmy na naszych najbliższych seniorów – rodziców, dziadków, wytłumaczmy im i ostrzeżmy, żeby uważali na takie telefony i nigdy nie przekazywali pieniędzy osobom nieznanym. Przypomnijmy również o nie wpuszczaniu obcych do mieszkania.
W związku ze zbilżającymi się świętami Bożego Narodzenia, działania oszustów mogą się nasilić, a telefonów o wyłudzenie pieniędzy może być o wiele więcej.
Napisz komentarz
Komentarze