Jak to wygląda w praktyce?
Oszust dzwoni do konkretnej osoby i podaje się za konsultanta bankowego. Numer telefonu, z którego dzwoni fałszywy pracownik placówki bankowej, wygląda na oficjalny numer banku. Można go nawet potwierdzić na stronie internetowej. Dzwoniący informuje o niepokojących transakcjach na koncie ofiary. Aby zapobiec i unieważnić te przelewy, „konsultant” poleca wpłacić pieniądze na konto techniczne banku podając nam kody blik lub numery kont bankowych.
Musimy mieć też świadomość, że sprawcy wykorzystują specjalne aplikacje do zmiany numerów telefonów, abyśmy myśleli, że rozmawiamy z pracownikiem swojego banku. Jeżeli mamy jakiekolwiek podejrzenie co do autentyczności numeru telefonu – ROZŁĄCZAMY SIĘ!!!
Zadzwoń i zweryfikuj pracownika banku.
Pamiętaj, pracownik banku nigdy nie będzie żądał przelania Twoich pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda również danych do logowania ani danych osobowych, nie będzie również prosił o zainstalowanie dodatkowych oprogramowań na Twoich urządzeniach. Tożsamość konsultanta zawsze można potwierdzić, dzwoniąc na infolinię.
Napisz komentarz
Komentarze